11 listopada, rocznica niepodległości Polski
Gdy Polska odzyskiwała niepodległość...
7 października 1918 r. niepodległość ogłasza samodzielnie Rada Regencyjna powołana w 1916 r.
19 października powołano Radę Narodową Księstwa Cieszyńskiego.
27 października w Krakowie powstała Polska Komisja Likwidacyjna.
31 października Kraków został wyzwolony spod władzy Austriaków.
7 listopada w Lublinie powołano gabinet Ignacego Daszyńskiego.
10 listopada Piłsudski wrócił do kraju z niemieckiego więzienia w Magdeburgu.
11 listopada zakończenie pierwszej wojny światowej. Rada Regencyjna przekazała Józefowi Piłsudskiemu władzę wojskową.
14 listopada Rada Regencyjna zrzekła się swoich uprawnień, a Piłsudski został Naczelnikiem Państwa.
18 listopada utworzono pierwszy oficjalny rząd niepodległej Polski.
Ciekawe informacje
Kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jest kilka możliwych dat, innych niż 11 listopada
Walka o niepodległość Polski 1914–1918 – Kalendarium
Dzień Wszystkich Świętych
Obchodzony jest 1 listopada. W Kościele katolickim to wspomnienie oficjalnie uznanych świętych, beatyfikowanych i kanonizowanych oraz wszystkich wiernych zmarłych, których życie nacechowane było świętością. Litanię do Wszystkich Świętych śpiewa się w szczególnie ważnych wydarzeniach Kościoła.
Wszyscy Święci, Albrecht Dürer, 1511 r.
2 listopada obchodzony jest Dzień Zaduszny, dzień wspominania zmarłych i modlitw za wszystkich wierzących w Chrystusa, którzy odeszli już z tego świata.
Pożary autobusów elektrycznych
W 2021 roku doszło do trzech dużych pożarów autobusów elektrycznych. W Hanowerze spaliło się 8 autobusów, stacja ładowania i hala postojowa. W Düsseldorfie 38 autobusów i hala postojowa.
W Stuttgarcie 30 września, spłonęło 25 autobusów. Monachium wycofało z ulic autobusy elektryczne nowego typu, tego który podobno rozpoczął pożar w Stuttgarcie, do czasu wyjaśnienia przyczyn pożarów.
Link https://twitter.com/i/status/1443672806261153800
Gdy zapali się autobus elektryczny to rzadko udaje się go ugasić. W przypadku pożaru elektrycznego samochodu osobowego można przykryć go (zatopić) płynem gaśniczym, całkowicie odcinając dopływ tlenu. Duży autobus płonie dopóki tlen dopływa do palących się elementów: tworzyw naturalnych i sztucznych, przewodów elektrycznych...
Link https://twitter.com/i/status/1443670479550701571
Przyczyną pożarów może być „niestabilność termiczna” akumulatorów ze stałym elektrolitem, stosowanych w pojazdach elektrycznych. Podczas ładowania lub podczas jazdy, może dojść do przegrzania, zwarcia lub uszkodzenia mechanicznego ogniwa akumulatora. Powoduje to uwolnienie tlenu który wchodzi w reakcję z elektrolitem i zapłon ogniwa. Wytworzone ciepło powoduje niestabilność termiczną następnych ogniw a następnie pożar całego pojazdu. Palący się autobus powoduje pożary następnych, stojących obok. Gaszenie akumulatora pianą nie zatrzymuje pożaru ponieważ rozwija się on wewnątrz szczelnej obudowy. Polewanie wodą może spowolnić pożar, lecz go nie zatrzyma.
Link https://twitter.com/i/status/1443671513870307332
Chmura toksycznego dymu powstała w wyniku pożaru zniweczyła oszczędności emisji spalin autobusów z silnikami wysokoprężnymi i spowodowała duże szkody ekonomiczne.
PS
Akumulatory autobusów elektryczne są ładowane prądem elektrycznym. W Polsce, ten dodatkowo potrzebny prąd, pochodzi z najbardziej szkodliwego węgla brunatnego. Dlatego w naszym kraju, te autobusy są bardziej szkodliwe dla naszego środowiska niż autobusy napędzane gazem lub nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi.
Autobus elektryczny jest 4 razy droższy od spalinowego. Ekologiczny autobus napędzany gazem, tylko dwukrotnie droższy. Na obydwa typy autobusów można uzyskać dofinansowanie. Po 6-8 latach w autobusie elektrycznym trzeba wymienić akumulatory, które kosztują 3/4 nowego autobusu spalinowego. Komu zależy na wprowadzaniu drogich w eksploatacji i wątpliwych ekologicznie w skali światowej autobusów elektrycznych?
Dlaczego burmistrz nie przedstawił radnym i mieszkańcom analizy ekonomicznej zakupu i eksploatacji dla autobusów: elektrycznych gazowych i spalinowych, dla okresu eksploatacji 10, 15 i 20 lat?
Burmistrz nie umie tego wyliczyć?
Analizy ekonomiczne dla autobusów elektrycznych wykazują straty?
Wrześniowe spotkanie rozpoczęło się przedstawieniem możliwości badawczych czterech centrów naukowych i dwóch badawczo-wdrożeniowych, które funkcjonują na Politechnice Gdańskiej. Koordynatorzy poszczególnych centrów naukowych: prof. Jerzy Wtorek - BioTechMed, prof. Jan Wajs - EkoTech, prof. Łukasz Kulas - absolwent Liceum Ogólnokształcącego w Kętrzynie - Centrum Technologii Cyfrowych oraz prof. Piotr Jasiński - Centrum Materiałów Przyszłości omówili projekty badawcze i obszary możliwej współpracy z przedsiębiorcami. Prof. Zbigniew Korczewski podsumował 3 miesiące działalności nowo utworzonego Centrum Technologii Wiatrowych, a prof. Kazimierz Darowicki zaprezentował Centrum Technologii Wodorowych. Prezentację dorobku działającej na Politechnice Gdańskiej Szkoły Doktorskiej, przedstawił kierownik studiów, prof. Michał Mrozowski.
Druga część Konwentu należała do pracodawców. Jako pierwszy głos zabrał założyciel firmy kosmetycznej Ziaja Ltd. - Zenon Ziaja, a następnie Andrzej Synowiecki, prezes firmy Radmor S.A. Prelegenci podzielili się sukcesem, jaki firmy odniosły na krajowym i zagranicznych rynkach oraz wskazali na wyzwania, z którymi muszą się mierzyć. Oczekują, że dzięki zleconym badaniom, będą mogli mogą wspomóc procesy technologiczne w firmach i skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach.
Wniosek o obniżenie wynagrodzenia dla Niedziółki?
Co stało się z wnioskiem radnej?
Czy zastrzeżenia, do nieuzasadnionego wydawania pieniędzy publicznych przez Niedziółkę i niewłaściwej polityki kadrowej, potwierdzili inni radni?
cdn.
Strona 5 z 7
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej 'Polityce Cookies'.
Dowiedz się więcej o nasze Polityce cookies