Napisz do nas.
info@bezcenzury.ketrzyn.pl

Media

 

 

 

 

 

 

Ofensywa Niedziółki wymierzona w mobilność.

W świetle ogłoszonego przetargu na autobusy elektryczne dla Kętrzyna pomimo merytorycznych uwag  formułowanych na portalu  Kętrzyn Bez Cenzury, czuję się uprawniony do zadania pytania burmistrzowi Niedziółce;

dlaczego forsuje projekt wbrew kalkulacji ekonomicznej i sprzeczny w moim przekonaniu z interesem publicznym oraz interesem miasta Kętrzyn?

Czy i gdzie jest ten przysłowiowy dopisek małym druczkiem czyniący całe przedsięwzięcie nieakceptowalnym dla Kętrzynian?

Dlaczego  zamiast merytorycznej dyskusji  miał miejsce  festiwal propagandy i legislacyjny galop zwieńczony głosowaniem niekompetentnych w tym obszarze radnych?

Skąd takie parcie na wyprowadzenie publicznych środków z miasta, na nieuzasadniony w świetle stanu prawnego oraz kryteriów ekonomicznych i ekologicznych  - projekt elektromobilności?

Skąd takie parcie na przebudowę ulicy Ogrodowej (zamiast jej remontu odtworzeniowego) i to pomimo sławetnej utraty 14 mln. złotych, a niebawem na kosztowną drogę okalającą miasto, której w żaden sposób nie można nazwać obwodnicą?

Chciałbym też zaznaczyć, że w mojej ocenie infrastrukturalny bubel zaprezentowany przez Niedziółkę ma znamiona wydatku nastawionego na nieuzasadniony wzrost  kosztów. Nieuzasadniony - niczym elektrobusy i przebudowa ulicy Ogrodowej zamiast jej remontu z zachowaniem obecnej geometrii.

Dlaczego i w czyim interesie burmistrz forsuje  powyższe wydatki?

Pikanterii w tym wszystkim dodaje fakt, że wyżej wymienione wydatki przyczynią się do trwałego pogorszenia poziomu transportu w mieście. Pseudoobwodnica z uwagi na wysoki opór odcinka nie rozwiąże problemu ruchu na Daszyńskiego i Skłodowskiej, ale zajmie miejsce dla właściwie zaprojektowanej obwodnicy, przekreślając tym samym raz na zawsze szansę na jej powstanie.

Komunikacja  miejska w założonym modelu stanie się typową usługą socjalną o niskim standardzie, co spowoduje dalszy odpływ pasażerów - zwłasza aktywnych zawodowo, którzy zmuszeni będą przesiąść się do własnych samochodów generując dodatkowy ruch i zwiększając niedrożność układu transportowego miasta.

Przebudowa ulicy Ogrodowej wraz z pogorszeniem jej parametrów, to natomiast utrudnianie dostępu komunikacyjnego do potencjalnych obszarów aktywności gospodarczej.

Kto na tym zyska?

Bo straci bez wątpienia Kętrzyn.

Pan M

KBC

Czekamy na odpowiedź burmistrza NIedziółki, a przede wszystkim na analize ekonomiczna opłacalności autobusów elektrycznych. Czy Niedziółka umie ją zrobić? Moim zdaniem nie, bo pytaliśmy o nią, w maju 2021 r., w tekstach: 

Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.1), czyli lans burmistrza  na  koszt  podatnika?

Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.2), czyli propaganda zamiast analizy techniczno-ekonomicznej? 

Autobusowa jazda bez trzymanki (cz.3), czyli czy radny rozumie ekspertyzę?

Odpowiedzi od burmistrza nie dostaliśmy. Co na to radni podpierający burmistrza? Podjęli decyzję bez analizy skutków finansowych i teraz boją przyznać do swojej niekompetencji?

 

PS

Portal "Transport Publiczny" napisał: 

Pomór warszawskich elektrobusów

Fot. MZA Warszawa

W sylwestra co najmniej dziesięć brygad zostało zastąpionych pojazdami spalinowymi, natomiast 3 stycznia podmieniono co najmniej 14 autobusów.

 

Jak się okazuje, jeszcze gorzej było 30 grudnia, problem wystąpił z 20 brygadami. 

 

Wystąpiły problemy z ładowaniem autobusów elektrycznych, których powodem były warunki pogodowe tj. nagłe duże różnice temperatur i wynikająca z tego bardzo duża wilgoć.

 

Takie same problemy wystąpiły również w innych polskich miastach.

KBC

Mamy łagodną zimę, a elekryczne autobusy się "posypały".

Co będzie się działo z tymi autobusami, gdy przyjdzie prawdziwy mróz?

 

 

 

 

 

Spis treści